måndag 18 januari 2010

PRAKTIK

Vi Op2:are ska ut på praktik i februari och 5 veckor framåt! Vi som var på skolan idag fick reda på vart vi hade blivit placerade. Jag hade önskat "avancerad omvårdnad" och det var precis det jag fick =) Jag ska vara på ett korttidsboende på äldrecentrat här i stan!

Nu kanske ni undrar vad ett korttidsboende är för något. Jag har faktiskt varit duktig och hittat lite fakta om det.

Ett korttidsboende är ett boende som du kan få komma till om du har svårt att klara dig i ditt egna boende eller om en anhörig behöver lite avlastning. Själva syftet med korttidsboende är att man ska få äterhämta sig efter t.ex. ett akut/allvarligt sjukhusbesök eller i väntan på ett annat boende som t.ex. sjukhem, demensboende eller ålderdomshem. På ett korttidsboende handlar det också mycket om rehabilitering. Man gör allt för att den boende ska få komma tillbaka hem och klara sig själv.


Lite komisk men ändå grym bild ;) Hahah!

1 kommentar:

Cassandra sa...

Vad fin du har fått bloggen! :) Hur gjorde du med bakgrunden? Jag tyckte att det var skitsvårt att designa på blogspot när jag hade där! Jag lyckades aldrig få till det. :P Jättefin!